vixen

How we spend our days is how we spend our lives

up the hill 29 juni 2010

Filed under: tankar och känslor — vixen @ 13:43

det är väl inte bara jag som märkt att människor här i sverige är lite mer som… folk utomlands? ni vet, när gränsen mellan en bekant och en främling inte är så sträng. jag märkte det redan efter portugal förra året när randoms helt plötsligt började snacka med mig på tunnelbanan (skarriga män som försöker get with you räknas ej) eller i kön på h&m eller ville haka på efter en utekväll när jag och mumin skulle till mcis för att käka. såna där småsaker som händer när man är utomlands, kanske främst för att man LÅTER det hända liksom. nu när jag tänker efter så är det nog inte bara andra som har förändrats… det är nog jag också.

det var första tanken när jag gick i en uppförsbacke i morse med min cykel och en kille joggade förbi mig och flämtade: ”inte fuska! cykla!” jag ba *spela dum* *hjulet har ingen luft* *inte min fot heller* *sämst på bortförklaringar*

 

2 Responses to “up the hill”

  1. sunshine Says:

    men visst är det så! sverige är inte så kall om somrarna ; )

  2. vixen Says:

    faktiskt! hade faktiskt inte ens slagit mig att det kunde bero på sommaren haha


Lämna en kommentar